Pressemeddelelser
Kontakt os venligst for yderligere informationer.
Padborg transportcenter har indgået en rammeaftale med medlemsvirksomheden JKS.
Vi har gennem flere år haft JKS som medlem og har nu lavet et samarbejde HR og bemandingsområdet. Det betyder i alt sin enkelthed at vores mindre medlemsvirksomheder i Padborg kan få nogle rigtig gode løsninger til priser som normalt er forbeholdt større kunder.
Vi er rigtig glade for denne aftale og håber at den vil gavne vores medlemmer i Padborg Transportcenter.
Læs neden for mere om fordelene ved at bruge et vikar- og rekrutteringsbureau samt høre hvad andre medlemmer siger.
Er i interesseret i at høre mere så kontakt Heidi Schmidt Degermann på telefon 73325753 eller på mail: hsd@jks.dk
Hvorfor kan det være fordelagtigt at anvende et vikar- og rekrutteringsbureau som JKS A/S ved ansættelse af medarbejdere?
Ekspertise, erfaring og lokal tilstedeværelse:
Vi har mange års erfaring i at identificere og tiltrække de rigtige kandidater. Vi har et indgående kendskab til brancher og virksomheder i det lokale område og kan hjælpe med at finde de medarbejdere, der passer til dine behov.
Du sparer tid og ressourcer:
At rekruttere kvalificerede medarbejdere kan være tidskrævende. Vi kan stå for hele rekrutteringsprocessen eller dele af den, fra annoncering til screening af ansøgninger og interviews. Dette frigiver dine ressourcer til at fokusere på andre vigtige opgaver.
Større kandidatnetværk:
Gennem vores egne databaser, sociale medier og konsulentnetværk har vi adgang til et bredere felt af potentielle kandidater. Det øger chancerne for at finde de mest kvalificerede ansøgere.
Professionel screening:
Vi gennemfører grundig screening af kandidater, herunder vurdering af kompetencer, erfaring og personlighed. Vi henter referencer og kun de bedst egnede kandidater præsenteres for dig.
Fleksibilitet med vikarer:
Hvis der er behov for midlertidig arbejdskraft, kan vi levere erfarne vikarer relativt hurtigt. Det giver god mening ved pludselige stigninger i arbejdsmængde eller behovet for at dække fravær hos dig.
Garanti for kandidatkvalitet:
Vi tilbyder garantier for vores ansættelser. Hvis en ansat ikke opfylder forventningerne inden for en bestemt periode, vil du få en ny vikar eller en ny rekrutteringsproces uden ekstra omkostninger.
Samlet set kan brugen af et vikar- og rekrutteringsbureau som JKS A/S hjælpe dig med at effektivisere din ansættelsesproces, reducere risikoen for fejlansættelser og sikre, at du får adgang til de mest kvalificerede kandidater på markedet.
”Min oplevelse med JKS er, at de leverer en god service, de er nemme at få fat i, og så er de lokale. Det betyder for os, at de har et bedre kendskab til de medarbejdere, som de sender ud, og JKS har en god viden om os og har fingeren på pulsen.
Vi får altid hurtigt svar, og vi ved, at når vi ringer ind, så gør JKS alt, hvad de kan for at skaffe os en medarbejder.”Christian Christiansen, Direktør hos Mega Wash i Padborg
“JKS er et professionelt vikarbureau, der er gode til at imødekomme behov. Jeg har tidligere udviklet et online bookingsystem i samarbejde med JKS for at minimere mængden af opkald og mails. Her kan jeg holde øje med processen og se, hvor mange vikarer JKS har til os.
Vores samarbejde fungerer supergodt, hvor jeg kan anbefale andre af bruge JKS.”Toke Mikalski, Manager Inbound hos Hummel
”Vi kom i kontakt med Career | a JKS company for 1,5 år siden, hvor de hjalp os med at lave search på en opgave. Siden har vi også gjort brug af hele Careers rekrutteringsproces, da vi stod og manglede en Business Analyst. Her lavede Career både search, betalt annoncering og test af kandidater. Da vi er et familieselskab, betyder relationer meget for os, og det er vigtigt for os, at vi eller potentielle kandidater ikke bare er et nummer, men faktisk har et ansigt. Og hos Career har vi følt, at vi er blevet hørt, og vi har mærket, at Career har erfaring med det, de laver, men også at de udfordrer os, og de ser ting, som vi ikke gør. Career kender til os og vores behov.”
Jan Sørensen, HR Chef hos H.P. Therkelsen
Fra venstre Kristoffer Lønæk og Stig Andersen
Foto: Berit Nielsen Balle
KRONE ScanBalt: Stafetten gives videre; ungt talent tager over
Efter knap 50 år i transportbranchen har den erfarne Stig Andersen fra Viborg-kanten besluttet, at det er tid til at træde tilbage som salgskonsulent hos KRONE ScanBalt i Padborg og gå på velfortjent pension.
Et tilbageblik
Stig har altid været kendt for sin professionalisme og ekspertise i transportbranchen. Han startede sin karriere som værkstedsmedarbejder hos Norfrig i Hvam tilbage i 1976 og avancerede til hjælpeværkfører, inden han tog springet til PNO som værkfører. Efterfølgende tog han et konsulentjob hos Mercedes og blev senere forretningsfører hos MAN. Stigs salgsevner førte ham videre til Scania og Højbjerg Maskinfabrik, før han i 2007 sluttede sig til KRONE, hvor han siden da har solgt trailere helt fra Bornholm til Skagen.
”Jeg er meget stolt over, hvor KRONE ScanBalt er i dag og den position, vi har opnået på transportmarkedet. Det er svært at forstå, hvor store teknologiske fremskridt der er sket de sidste fem årtier. Det har været en spændende rejse, og jeg er taknemmelig for muligheden for at have været en del af den,” reflekterer Stig med sit midtjyske smil.
Fremtiden
”Efter en periode med overvejelser besluttede jeg for halvandet år siden at give stafetten videre. Da vi fandt min efterfølger, Kristoffer Lønbæk, gav det mig ro i sindet. Det sidste år har jeg nydt at være rådgiver og sparringspartner for Kristoffer. Jeg er helt tryg ved, at nu er det det rette tidspunkt for mig at træde tilbage,” fortæller Stig Andersen.
Det lange arbejdsliv har lært Stig værdien af samarbejde og at bevare roen i travle situationer. Disse evner vil han helt sikkert kunne bruge i sin velfortjente pension. Når han tænker på, hvad han vil savne, er svaret klart: ”Jeg kommer til at savne mine kolleger og mine kunder. Selvom vi arbejder med mange kilometers afstand, har vi et stærkt fællesskab. Jeg vil også savne de faglige udfordringer og de gode løsninger, vi har fundet gennem årene.” På spørgsmålet om, hvad han ikke vil savne, svarer han eftertænksomt: ”Jeg kommer ikke til at savne de mange bestemmelser, afgifter og regler, som vi konstant skal tænke ind i vores løsninger og samtidig imødekomme transportbranchens behov. Desværre er det blevet en uundgåelig del af arbejdet.”
Kristoffer Lønbæk overtager nu rollen med dyb respekt for det aftryk, Stig har sat. Kristoffer kommer med en bagage fra personbilsbranchen og er allerede godt i gang med at etablere sin nye rolle. ”Stig har været en uvurderlig hjælp og sparringspartner det sidste halvandet år. Jeg ser frem til at bruge mine kompetencer til at finde løsninger til vores kunders forretning og bygge videre på det fundament, Stig har lagt,” siger Kristoffer.
”Da vi stod overfor at finde en afløser til Stig, var vi ikke i tvivl om, at vi gerne vil have Kristoffer tilbage i vores team. Vi kendte Kristoffer fra en tidligere ansættelse, og vi var begejstrede, da han takkede ja til stillingen. Kristoffer er meget værdsat af både kunder og kolleger, og han har tilegnet sig en imponerende faglig kompetence. Det var derfor naturligt for os at henvende os til ham igen,” udtaler salgschef Jens Berg.
Reception
Officielt går Stig Andersen på pension den 31. marts, men før det vil han sige farvel til sine kolleger den 21. marts i kantinen hos KRONE ScanBalt.
Derudover vil der være en reception for både Stig og Kristoffer den 22. marts i Vejle, hvor kunder og leverandører allerede er inviteret til at kigge forbi og ønske dem begge held og lykke i fremtiden.
Pressemeddelelse: 04. oktober 2023
Padborg Transportcenter får ny formand
Grethe Harmuth overtager hvervet som formand for Padborg Transportcenter fra Susanne Provstgaard.
Padborg Transportcenter får ny formand i skikkelse af den nuværende næstformand Grethe Harmuth. Den nye formand overtager posten fra Susanne Provstgaard, der efter otte år som del af bestyrelsen i Padborg Transportcenter ønsker at prioritere mere tid bl.a. til sit politiske arbejde.
Derfor meddelte hun for nylig til bestyrelsen, at hun ikke genopstiller ved næste generalforsamling. Parterne blev i den forbindelse enige om at gennemføre et formandsskifte med det samme fremfor at afvente den næste generalforsamling til marts.
”Jeg har været med fra starten og glæder mig over, hvordan Padborg Transportcenter er blevet mere professionel og kendt både nationalt og internationalt som forening for transport, logistik og service erhverv med base her i Padborg. Det skyldes en dedikeret bestyrelse, en dygtig direktør og et stærkt lokalt erhvervsområde med virksomheder, der samarbejder om de fælles mål,” siger Susanne Provstgaard og fortsætter:
Pressemeddelelse: 07. september 2023
Transportbranchen skal hjælpe med god netforbindelse i landdistrikter og fjerntliggende områder
Et stort europæisk projekt skal forbedre internetdækningen i Europa, og i Danmark skal transportbranchen hjælpe. Branchen er selv a=ængig af stabilt netværk, og Padborg Transport Center er partner i projektet, som skal give bedre internet i landområderne.
13 procent af Europas samlede areal mangler stabilt net eller blot adgang, og det vedrører primært de ydre landområder. Det er en udfordring, der skaber skel mellem land og by, og som danske virksomheder og vidensinstitutioner nu skal bidrage med en løsning til med deltagelse i det europæisk forskningsprojekt COMMECT.
HØR MERE!
Hør mere om Padborg Transportcenter.
Kontakt os
Tlf. +45 79 30 40 04
info@padborgtransportcenter.dk